1) wspieranie tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego;
2) poprawa jakości edukacji przedszkolnej poprzez zajęcia wspierające rozwój kompetencji kluczowych dzieci;
3) podniesienie kompetencji nauczycieli w ramach doskonalenia zawodowego.
● Zajęcia wspierające rozwój kompetencji kluczowych dzieci (w tym dzieci z doświadczeniem migracji), jak np. zajęcia prowadzone przez specjalistów (psychologia, logopedia, diagnozowanie, integracja sensoryczna itp.).
● Podniesienie kompetencji nauczycieli w ramach doskonalenia zawodowego w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych dzieci, przygotowania ich do samodzielnego uczenia się, realizacji zindywidualizowanego wsparcia dziecka, a także prowadzenia zajęć stymulujących rozwój psychiczny i fizyczny dzieci.
● Wspieranie tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego.
Uzupełniająco realizowane będą również:
● Działania ukierunkowane na wprowadzanie rozwiązań organizacyjnych i metodycznych wpływających na efektywność kształtowania kompetencji kluczowych.
● Budowanie tożsamości regionalnej.
● Podnoszenie kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
● Instytucje nauki i edukacji;
● Instytucje ochrony zdrowia;
● Instytucje wspierające biznes;
● Organizacje społeczne i związki wyznaniowe;
● Osoby fizyczne;
● Partnerzy społeczni;
● Przedsiębiorstwa;
● Przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne;
● Służby publiczne.
Wkład własny wynosi minimum 10% wartości projektu
Projekt może być realizowany od dnia ogłoszenia naboru, przy czym termin realizacji projektu założony we wniosku o dofinansowanie musi zakładać jego rozpoczęcie do końca III kwartału 2024 roku oraz zakończyć się maksymalnie do września 2029 roku.
Do naboru, jako wnioskodawcy, mogą przystąpić organy prowadzące ośrodki wychowania przedszkolnego albo podmioty, które przed dniem podpisania umowy o dofinansowanie projektu uzyskają wpis do ewidencji prowadzonej przez właściwą jednostkę samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 168 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe, uwzględniający miejsca edukacji przedszkolnej.
Tworzenie miejsc wychowania przedszkolnego służyć ma wyrównywaniu dostępu do edukacji, co oznacza, że nowe miejsca powinny być tworzone na obszarach, na których istnieją potrzeby i deficyty w zakresie dostępności miejsc edukacji przedszkolnej.