● Zajęcia wspierające rozwój kompetencji kluczowych dzieci (w tym dzieci z doświadczeniem migracji), jak np. zajęcia prowadzone przez specjalistów (psychologia, logopedia, diagnozowanie, integracja sensoryczna itp.).
● Podniesienie kompetencji nauczycieli w ramach doskonalenia zawodowego w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych dzieci, przygotowania ich do samodzielnego uczenia się, realizacji zindywidualizowanego wsparcia dziecka, a także prowadzenia zajęć stymulujących rozwój psychiczny i fizyczny dzieci.
● Wspieranie tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego.
Uzupełniająco realizowane będą również:
● Działania ukierunkowane na wprowadzanie rozwiązań organizacyjnych i metodycznych wpływających na efektywność kształtowania kompetencji kluczowych.
● Budowanie tożsamości regionalnej.
● Podnoszenie kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
– Przedsiębiorstwa,
– Przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne,
– Instytucje wspierające biznes,
– Instytucje ochrony zdrowia,
– Administracja publiczna,
– Służby publiczne,
– Organizacje społeczne i związki wyznaniowe,
– Partnerzy społeczni,
– Instytucje nauki i edukacji.
Wkład własny wynosi minimum 500 000 zł
Poziom dofinansowania: do 85% kosztów kwalifikowalnych
Priorytetem programu dla działania FEPM.05.07 – Edukacji przedszkolnej jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem, przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.